søndag 23. januar 2011

Sofadrømmer

Dagens stue:






VIL ha: 

Jeg VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIL bytte ut min blå/ grå sofa med hvit Ektorp fra Ikea.... NÅÅÅ!!

Har de siste månedene hatt et hvitt/ beige sengeteppe over den blå/grå, men i går gikk det av, for godt, tror jeg. Teppet vil jo bare ikke ligge pent, og jeg får pustebesvær av krøllete tekstiler, skikkelig!
Dessuten samler det både støv og smuler, noe jeg heller ikke er spesielt god på... (som dere skjønner, jeg har ikke barn;-)).
 Med Ektorp i hus ville livet bare blitt SÅÅÅ mye bedre... ;-)
*drømmer videre*

Ha en fin søndag, med eller uten den perfekte sofa!

Klem, Rosa

15 kommentarer:

  1. Helt enig med deg! Jeg vil også bytte ut min grønne ekstrasofa med en hvit ektorp. Men det er vel bare å glemme så lenge man har småbarn i hus....:O) Vet at man klarer å kombinere det men jeg hadde irritert meg grønn over flekker. Det hadde nok blitt lite hyggelig stemning på lørdskveldene da vi koser oss med mat på stua.....;O)

    SvarSlett
  2. Ektorp kommer til å bli så fint i den koselige stuen din, MÅ man så MÅ man...hi,hi...ha en fin søndag videre Rosa. Klemmer fra Wilhelmine

    SvarSlett
  3. Ektorp er fint det, jeg ønsker meg den hvite jeg og - på en måte i allefall, er redd den kommer til og skape MYE bry - har jo hund med sort pels og unger og mann (hihi) som spiser endel måltider foran TV'n, så jeg tror jeg hadde blitt enda mer hysterisk husmor enn jeg er nå, hahaha....
    Men en dag, når ungene har flyttet ut og vi ikke har hunden lenger (neste hun skal være hvit, hihi)
    DA kommer det nok en hvit Ektorp!

    Når det er sagt, så syns jeg sofa'n din var kjempefin jeg, og så herlig med alle de flotte, freshe putene! Og den fargerike vimpelen - deilig med litt farger;)

    Jepp, her er det og Chanel og stjerneskjerf, hihi, artig at du og hadde skjerfet... Jeg finner desverre ikke igjen mitt (bildene er ikke helt nye...) Skjønner ikke hvor jeg kan ha gjort av det, men frykter jeg har lagt det igjen et sted - 700,- rett ut av vinduet, argh!

    Ha en kos søndag!

    Klem Line

    SvarSlett
  4. Knis...
    Jeg skjønner hva du mener..
    Drømmer selv om ny sofa.. Men er liksom litt vemodig også..Sofan'n jeg nå har kjøpte jeg som atten åring da jeg arvet litt penger. Og den har fulgt meg siden. Den er jo tidløs og vanvittig god å sitte i.. MEN.. Jeg lengter etter en mer "firkantet" sofa i hvitt. Slik at alle detaljene mine kommer bedre frem..
    Nå har jeg trekt sofa'n min med et vatt-teppe i gult og farmors hekleteppe. Er jo fint det..men.. Vil fortsatt ha en mer "enkel" sofa..
    DRØMME seg bort..
    Vi får drømme sammen gulltopp :)

    SvarSlett
  5. Så deilig, lys og luftig stue....Har så lyst på ny sofa selv, men det får vente til vi får kjøpt oss noe eget(leier foreløpig). Da kan man invistere i litt solide ting. Forhåpentligvis blir det om ikke altfor lenge. I mellom tiden fornyer jeg med enkle og små midler....det går det og :). Jeg er enig den hvite sofan er kjempefin.

    SvarSlett
  6. Ektorp er en flott sofa! Har en selv, toseter. Og så har de ROSA trekk til den , vet du!;) Jeg har det på min nå, men har hvitt også. Er veeeldig fornøyd!
    Fine bilder av den koselige stua di!!
    God søndag!

    Klem, Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  7. WORD!
    Jeg vil også bytte ut min.Ønsker meg ektorp hvit hjørnesofa jeg :)
    Fin stue du har!Herlige stoffer på putene :)

    SvarSlett
  8. Så fint!!! Men jeg skjønner frustrasjonen over sofaen, har vært der selv.. men nå har jeg en hvit og en kremhvit eller hva det heter.
    Det ble ikke så mye politisk idehistorie desverre.. Ble litt mye frustrerte fruer istedenfor. Akk får lese i kveld da.
    Ønsker deg en fin og rolig kveld!
    Klemmer fra meg

    SvarSlett
  9. Jeg syns at du har en fin stue Rosa :) Herlige puter og farger :) Ektorp er veldig fin og praktisk, det er jo bare å ta av trekket og vaske det i maskin ;) Ja jeg har vært på SogS , vet ikke hva jeg skal bruke stoffene til ennå , kanskje hjerter :)

    Fin søndagskveld til deg :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  10. Synes nå det ser fint ut hos deg jeg!
    Men, nye møbler kan vel noen hver drømme om innimellom.. ;-)

    Tusen takk for koselig kommentar i bloggen min, jeg elsker å lage kort og spre litt snailmail-glede i hverdagen!

    Ha en riktig fin uke! :-)

    SvarSlett
  11. For ei herleg stove du har! :) Digger alle fargeinnslaga, spesielt det rosa;)
    Eg har ektorp, anbefalast:) Vår er beige, men har lyst på nytt trekk..;)
    Ha ein fin kveld!
    Klem:)

    SvarSlett
  12. Så fiint!!! De putene er helt herlig!!!GLAD blir man. Vi skalogså ha ny sofa,men venter¨på å overta hus først....og det tar altfor laaang tid........Men mer tid til å finne drømmesofa`n:)

    Marit

    SvarSlett
  13. Hei hei og tusen takk for koselig ord inne hos meg:)
    Så kjekt at jeg kunne gi deg litt inspirasjon alltid hyggelig det.
    Du skal se at den lampa blir din en gang, jeg kunne ikke vært mer fornøyd, den passer perfekt inn i stuen og den gir kjempegodt lys :)

    Så herlig sofakrok du har, med friske farger og vimpler. Ble litt forelsket i sofakroken din merker jeg hihi :)

    Ha en herlig dag videre.
    Hilsen fra Trine :)

    SvarSlett
  14. Hei søtnos.

    Ektrop sofaen er kjempe fin. Vi hadde tre og to seter med hvitt trekk i flere år før vi fikk hund da. Den er så deilig å ligge i, verdens mykeste sofa. Savner dem av og til. Du har jo en super flott stue, sukkersøtt;-)Men det er rart med det har man først fått en ide så nytter det ikke at andre sier man har det fint. Vet det så altfor godt selv. Håper sofaen snart blir din, heldigvis så er den ikke så dyr.

    Ha en super duper dag.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  15. Har gått i flere år og ønsket meg en hvit Karlstad og nå som jeg har fått den..for noe herk! Har et vatteppe over sitteputene så det går fint, men ryggputene er helt umulig å holde fine syns jeg.

    Svigers har handlet en Ektorp i grått (lin?)stoff og den syns jeg var rålekker, men det er jo det som er så flott med Ikea sofaene; at man enkelt kan bytte trekk på de. Det er en av de første tingene jeg skal gjøre når jeg skal til Oslo eller Trondheim; rett til Ikea og handle grått trekk til Karlstad'en :)

    SvarSlett