mandag 3. januar 2011

En gave for livet

Jeg har kjøpt meg ny hettegenser, er den ikke fin???




Jada, den er rosa;-)
(Nå tror sikkert dere jeg har klesskapet fullt av rosa klær, det har jeg IKKE. Dette blir faktisk kun det 3. rosa plagget jeg har!).

Dere lurer kanksje på teksten på genseren?
Jeg er ingen "barmhjertig samaritan" som gir penger til narkoname, har fadderbarn i Afrika eller tenker spesielt mye på klimakvoter.

Men jeg tenker en del på vennene mine og de jeg er glad i.
Derfor tok jeg for noen år siden et av mine viktigste valg:
nemlig å bli organdonor.

Det er sikkert mange som har tenkt tanken mange ganger, men lurer på hva dette egentlig går ut på, hvor man kan bli det osv. Da synes jeg dere skal gå inn her, bruke noen få minutter på å få svar på det dere evt måtte lure på og registrere dere, i dag!
Kanksje er det en av dine venner som en dag trenger en ny lunge eller nyre.

Genseren har jeg kjøpt her, og den finnes i mange andre farger enn rosa også;-)
Inkl toll kom den på ca 400 kr, ingen upris!

Dette er en sak som står mitt hjerte nær og som jeg virkelig håper jeg kan være med å påvirke noen av dere til også å støtte. Tenk hvilken gave DU kan gi andre.

Klem, Rosa

12 kommentarer:

  1. Så flott gjort av deg!

    Eg vett rett og slett ikkje om eg e klar for det.

    Skikkelig fin råååsa genser og da ;o)

    SvarSlett
  2. Du Rosa .. Så fint at du la ut link , jeg har snakket om det men aldri gjort noe med det. Takk for at du linket ;) Kul rosa genser .

    Ha en fin kveld :)
    Klem fra Janne

    SvarSlett
  3. Herlig Rosa-mor;)
    Knall genser ♥ Men enda finere er det og bli donor ja! Står respekt av det...

    Jeg er blodgiver og står også oppført som ev benmargsdonor, og dette er jo noe man gjør i levende live og som ikke koseter mer enn litt tid... Men dom det kan gjøre en forskjell på liv og død! Vår lille pike fikk ny benmarg for noen år siden, av en heeelt ukjent, ung gutt fra England! Han er vår egen engel eller skybert som vi pleier og kalle ham;)) Og ved at han gav litt av seg selv, så lever vår jente frisk som en fisk i dag... ♥

    Så og være donor, om det er blod eller kroppsdel er en fantastisk gave! Og tenk så herlig og kunne redde noens liv...

    Du er ei flott dame!

    Klem Line

    SvarSlett
  4. skulle vel egentlig stå organ, ikke kroppsdel - det ble veldig feil ser jeg;)

    SvarSlett
  5. Synes det er stort av deg å være organdonor. Har vært litt i samtale om det samme selv med mannen min, men vi har aldri tatt steget. Kansje nå er tiden!!
    Takk for påminnelse, klem Elin

    SvarSlett
  6. Hei igjen ;) Ja du gav meg et puff i rævva ;) For nå har jeg registrert meg :)
    Klemmer

    SvarSlett
  7. fin genser Rosa:) Jeg har donorkortet på meg bestandig:) Det er et valg jeg tok for mange år siden:) kanskje min kropp begynner å gå ut på dato, men NOE må man vel kunne bruke:) Jeg har vært på "raid" Mede Janniche i duse pasteller idag:) For ei flott jente, jeg synes vi hadde det toppers:) Vi fikk da handla en del også på de 4 bruktutsalgene vi var:) Fikk også møte Leon, sjarmerende liten luring:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  8. Hei! Trivelig blogg, og en kjempe god oppfording du kommer med:)

    SvarSlett
  9. Hei Rosa!

    Viktig tema du tar opp her. Jeg er en sånn som gjerne blir organdonor, men som ikke får ut fingern for å faktisk gjøre noe med det. Men en dag skal jeg! Jeg lover på blogg og ære!

    Ellers, alt bra med deg? Jeg har hatt min første arbeidsdag i dag, og er godt fornøyd med det. Er klar for litt ny input nå. Om noen strakser flater jeg ut i sofan foran tv'n, blir jo så sliten av all denne jobbinga :-)

    Klem

    SvarSlett
  10. Så fint!
    Jeg har kort i lommeboken om at alle mine organer står til rådighet dersom jeg dør, jeg har også mast til hele familien om at det er viktig for meg.
    Men å donere bort noe imens jeg lever, det har jeg ikke tenkt over en gang, det er jo litt skummelt. Jeg tenker i hvertfall på det nå <:

    Ha en fin uke sweetie :D

    SvarSlett
  11. Det var en flott gave!
    Jeg skal sjekke ut den siden;)
    klem m

    SvarSlett
  12. Så fint!
    Flott genser.
    Organdonasjon står mitt hjerte nær-uten donorer hadde ikke min far vært her i dag, for å si det sånn.
    Hvorfor ikke-når man ikke trenger det selv lenger.
    :)
    Trenger bare ha et kort i lommeboka.

    SvarSlett