torsdag 20. januar 2011

PROVOSERT!!!

Jeg simpleten ELSKER ukeblader!
Skikkelig! Men jeg prøver å begrense meg til noen favoritter, og det går ca greit... sånn stort sett;-)
KK er favoritten over alle, og jeg gleder meg til å finne bladet i postkassen hver torsdag etter jobb.
Aller helst sparer jeg det til fredag ettermiddag, og nyter det sammen med snop og et glass vin.


Selv om innholdet spares saumfares forsiden og horoskopet med det samme (ikke det at jeg tror på det altså, hehe...).
Og hva skuer mitt øye i dag???


Joda: SLANKESTOFF!!
Grrr... DET, provoserer meg!!!
ALLE vet innerst inne hvordan man går ned i vekt, det kreves ikke en doktorgrad for å skjønne at:

Mindre mat + mer trening= lavere vekt

Og IKKE NOK med at KK skal opplyse meg om hvordan jeg skal bli SLANK, de lover meg FLATERE MAGE og BEDRE KONDIS på kjøpet!!!
HVA er sammenhengen mellom å være slank og ha flat mage og god kondis???
Nei, det kan de ikke fortelle meg nei...
For det ER nemlig ingen sammenheng!!!

Jeg har jobbet på treningsstudio og trener mye selv. Joda, jeg er både slank og har flat mage og ganske god kondis. MEN DET ER IKKE FORDI JEG HAR SLANKET MEG TIL DET! DET GÅR NEMLIG IKKE ANN Å SLANKE SEG SPREK, SERRU!!!
Og derfor blir jeg så inn i hel**** provosert av slike "lure" tips.

En slank kropp er ikke det samme som en sunn og sprek kropp, på INGEN måte. Man kan være tynn som en sytråd, og likevel ha kondis som en 80- åring, høyt blodtrykk og svake magemuskler.
På samme måte som man kan være lubben og en kondis på høyde med en toppidrettsutøver.
Jeg blir sint, lei meg og vanvittig provosert av dette fokuset på å være tynn. Tenk om man heller kunne bruke reklamekroner på å fokusere på sunnhet og god helse!!??

Nå skal jeg prøve å roe ned mitt eget blodtrykk med en kopp te og denne herligheten her:


... MED GOD SAMVITTIGHET! Så det så!

Ha en forfriskende torsdag!

Klem, Rosa

6 kommentarer:

  1. Kanonbra, føler alle ukeblader har om slanking i januar:-(, helt enig med deg, fokuser heller på sunt kosthold:-).
    du fikk meg til å le litt:), peanuttkubben såg jo fantastisk ut, kos deg:).
    Klem Hilde

    SvarSlett
  2. You go girl, sunt folkevett er vel beste veien til en sunn kropp;-) Tar en japp hasselnøtt mens jeg vandrer videre i bloggene;-)
    Klem Elin

    SvarSlett
  3. Ja! Jeg er så enig, jeg har hoppet over bladene mine denne måneden, fordi da er det på sitt værste. Samt at jeg går i klasse med unge lett påvikelige jenter som lar seg rive med. I fjor så hadde de en runde med suppe dietten (som er direkte farlig for umodne slanke kropper)! Jeg elsker også dame blader, fordi jeg ikke blir for påvirket, men jeg liker ikke å se hva de kan gjøre med noen mennesker.
    Sylslank og usunn er ikke fint! Basta!!
    Ps: flott innlegg

    SvarSlett
  4. Hildemor har helt rett, januar er den store slankemåneden over alle. Rett etter jul... rett før sommeren kommer slanketips til bikinisesongen! Just the way it is...
    Den sjokoladen ser god ut.. mmm :)

    SvarSlett
  5. ENIG!!! Helt sant at man kan være tynn og `usunn`/utrent, og lubben og muskuløs! Jeg er i den siste kategorien, og det er fryktelig irriterende når folk skal drive å `presse på` en slanketips bare fordi man ikke er size zero!!
    Ja, jeg kunne godt tenke meg å gå ned noen kg, og hadde sikkert ikke hatt ondt av det, men jeg kan vel være en ganske bra person med noen kg ekstra!?!!
    Puh, ja blir litt provosert jeg og, hihi!;)
    Bra innlegg!!
    Kos deg med sjokoladen!!:P

    Klem
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  6. God måren te deg og vennen!
    Eg lar meg egentlig ikkje provosere av sånt slankegreier. Eg har aldri hatt tru på sånne superslankekurer og e enig med deg at ete rimelig sunt, ikkje for møkje, regelmessig og bevege seg e jo det som må te. Ikkje det at eg klare å følge det da, men det e nå så ;o)

    Rolig helg her og tenkte eg. Tar på med aktivitetshelger ja. Var på venninnekveld i går eg og faktisk. Kreativ kosekveld rett og slett. Litt vel seint kom dei 2 andre jentene på at dei ville lære seg å lage sånne esker fra bunn av som eg har lagt. Plutselig var kl nesten 2 før me var ferdige, så nå e eg ganske nettopp stått opp og e dausleten!!! hihi :o)
    Eg hadde tenkt å ha sydag i dag, men nå må eg sjå an kroppen og sjå om den ikkje vil bli litt mærr på lag med meg fysst. Har faktisk sydate med fadderen min i mårå, så det blir spennande da! Du quilte egentlig barra. Ska sjå eg blir hekta på det og ;o) E så utrulig masse eg har lyst te å gjørr og lage for tida og kreativiteten og fantasien går på høygir. Gøy da!

    Phuh! Blei reine avhandlingen detta, men hvis du fremdeles sitte og slappe av i joggebuksa, så orka du kanskje å lesa alt? ;o)
    Blir spennande å sjå oppskriftsbøker. Det må du gjørr vettu! E kjekt med sånne raske og lett gjennomførbare prosjekter av og te :o)
    Ha ei strålande dag, du strålande!!!!

    SvarSlett