lørdag 12. februar 2011

Gult er kult!


Ååååååh, som jeg lenger etter VÅREN!
Bare fortau, småsko, sykkel og sol... sukk...
Matcher dårlig med de -15 som gradestokken viser i dag...

Men jeg lar meg jo ikke sette ut av denslags! Vil ikke værgudene gi meg vår ute, så får jeg lage vår inne!


Jeg blir direkte GLAD av fargen gult, og tenker nå mer og mer på å male "retro"- kjøkkenet mitt i gult og hvitt. Er det ikke lekkert??  ;-)



Dere ser egentlig ikke hvor lekkert det egentlig er, men skapene er ikke hvite eller gråhvite. De er grønnhvite. Lekkert? I don`t think so.
Men med noen liter gulmaling tror jeg det hadde blitt riktig så fint!
Jeg leser både her og der at gult er en av de store trendfargene for 2011, og selv om jeg ikke liker å følge strømmen, har denne trenden satt seg godt fast i hodet mitt.
Nytt kjøkken er ikke aktuelt pr nå, men det er utrolig hvor stor forskjell litt glade farger kan gjøre, ikke minst på humøret. Å våkne til solgule kjøkkenskap tror jeg hadde gjort susen :-)

Jeg drømmer videre om vår og gult/kult kjøkken, mens jeg trekker på meg ullundertøy, lue og votter for en liten tur i butikken, brrr!
Ha en strålende helg alle sammen:-)

Klem, Rosa

Inspirasjonsbilde fra Klikk.no





8 kommentarer:

  1. Jeg og !Våren kom kom!Våknet etter en kveld og natt med omgangsyke (bedre nå) så på gradene og det er 16 - her....Spørs med den lufteturen min i dag da gitt.Kjenner kroppen trenger LUFT!
    Jeg syns kjøkkenskapene dine var råfine i formen - jeg elsker de gamle skapene - jaaaa!mal de eller tapetser?Er også blir litt gul for tiden :) -LEKKER FRISK FARGE!
    Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Digger kjøkkenet ditt Rosa :) Ja til gult , det blir veldig friskt og kult ! Jeg har gul tapet inne i kjøkkenskapet mitt ( la det på i går ;)

    Ha en fin Lørdag Rosa
    Klem fra Janne :)

    SvarSlett
  3. Hei igjen:) Her lengter vi også!! Håper virkelig ikke denne kuldeperioda blir særlig lang!! Jeg har faktisk gule kjøkkenskap :p Men om jeg får det som jeg vil blir de hivd ut ganske snart! :p Men det er pga rasfare,jeg har endel ting og tang, så skulle hatt litt mere plass:) Ha en fortsatt fin-fin dag! KLEM.

    SvarSlett
  4. Gult kjøkken? Ikke det jeg ville valgt, men kan bli utrolig kult da;) Er langt fra lei vinteren, men våren kan godt komme om en liten stund:) Ha en flott helg! :D

    SvarSlett
  5. Åh.. så heldig du er som har sånne overskap på kjøkkenet!! :) Vet om ei som malte sine overskap nettopp gult og hvitt. Det var faktisk reportasje om henne og mannen i boligpluss (tror jeg det var..eller rom 123) høsten 09 - med kjøkkenet på fremsiden. Vel verdt å ta en titt. For det ble LEKKERT!

    God helg til deg :)

    SvarSlett
  6. Gult er kjempefint det, men her hos meg hører det med til påske, hihi... Jeg blir så fort lei av farger, så kjøkkendørene mine ønsker jeg og male hvite, har lysegrønne nå - egentlig litt fin den og, men malingen er så slitt;)
    Men hos deg, som har så mye flotte og freshe farger tror jeg nok at gule kjøkkenskap kan bli knallkult ♥ Og passer jo godt på retrokjøkkenet ditt da, som forøvrig er kult det og;)

    Gule tulipaner derimot, DET er lekkert!!!

    Ha en fin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  7. Gult er min favoritt også, alltid vært! Da jeg var femten malte jeg rommet mitt i en farge som het "solgul". Den var så gul som... sola, eller en typisk gul fargeblyant. Jeg elsket det, alle andre mente man ble blendet av å være der inne. Ville kanskje ikke valgt akkurat DEN fargen på soverommet nå, men men.

    MEN ja-ja-ja til gult kjøkken! For en super start på dagen :-) Veldig kult med retro, go for it!

    SvarSlett
  8. Gult er kult!!! Synes du skal male dem gule jeg!!! Tenk så herlig å stå opp om morgenen å komme inn i kjøkkenet og bli møtt av sooool hver morgen :) Hadde jeg skulle malt gult ville jeg hatt høyglans da... Men det er meg :)
    Ha en fortsatt super søndag!!

    SvarSlett