søndag 1. september 2013

Et personlig innlegg



Jeg, Frk Trygghetssøkende herself, har sagt opp jobben min. Uten å ha noe nytt å gå til.
Er det idiotisk eller genialt? 
Tøft eller tankeløst?

Jeg har den siste tiden følt at jeg ble mer og mer "borte", at den jeg egentlig er ble skjøvet til side. At jeg måtte være noe annet enn deg jeg er, og fronte meninger og verdier jeg innerst inne ikke kan stå for.
Disse følelsene tok til slutt mer eller mindre over hverdagen, og livet besto nesten utelukkende av vonde tanker, redsel og negativt stress. 
Treningen, som jeg egentlig elsker, ble kraftig nedprioritert, det samme ble mine nærmeste. 
Jeg hadde rett og slett ikke overskudd til noe mer enn å "ta meg sammen" og være "flink pike".

Onsdag tok jeg det endelige valget og fredag sa jeg opp til sjefen. 
Så skummelt, så riktig og så nødvendig!
Jeg har fått UTROLIG mange positive og hyggelige tilbakemeldinger på valget mitt, noe som var ganske uventet, men veldig veldig hyggelig. Det varmer virkelig!

Jeg vet fortsatt ikke hva jeg gjør om en måned, men er fortsatt 110% sikker på at dette var det eneste riktige for meg. Jeg har fått meg selv tilbake, og føler meg ikke lenger fanget i et vondt mørke. Skuldrene er senket, tankene er lyse og fremtiden spennende:-)

Legger ved noen bilder av den lille rampegutten min som jeg er så glad i, nemlig verdens beste Happy <3

Klemmer, Rosa

9 kommentarer:

  1. Du har gjort det som mange ikke tør... viktig å ikke miste seg selv. Bra du har tatt tak før du møter veggen til gangs. Finn igjen deg selv og nyt livet.
    Lykke til :)

    Klem Mona

    SvarSlett
  2. Det er sååå utrolig viktig og trives på jobb og det man driver med:)
    Hvis ikke holder man ikke lenge ut... Syns du er tøff jeg!
    Og lykke til i jakten på drømmejobben ♥

    SvarSlett
  3. Hei du.

    Det valget høres ut som om det var det helt riktige for deg. Godt gjort :-D Lykke til på ferden mot den virkelige drømmejobben, den dukker nok opp til slutt.

    Stor klem!!

    SvarSlett
  4. jeg heier på deg!

    Ønsker deg en fin ukesstart:)
    klemklem
    -Maia

    SvarSlett
  5. Så utrolig bra at du fulgte hjertet ditt! Til slutt ville det jo endt med knall og fall, hvor du måtte brukt mye tid og energi for å komme deg opp igjen!

    Lykke til i søken etter den rette jobben:-)

    SvarSlett
  6. Så modig og tøff du har vært! Og så bra at du gjør noe med følelsen av at ting ikke er som de skal! Det er mange som bare holder ut år etter år og til slutt blir skygger av seg selv. Lykke til med å stake ut ny kurs, så spennende! :)

    SvarSlett
  7. Tøft valg som helt sikkert var riktig. Man skal ikke viden i jobben sin, men smile etter endt arbeidsdag :)
    Sender en liten julehilsen, og håper å se deg her i blogglandia snart igjen :)

    SvarSlett
  8. Hei søta, måtte le av den kommentaren din inne hos meg. Frøken nyssgjerrig. Innlegget ble skrevet til ære for deg *ler*

    klem

    SvarSlett
  9. Så skjønn en liten ramp <3
    Håper du finner det du skal trives med :)

    SvarSlett