torsdag 8. desember 2011

Hjemmelaget tomatsuppe med litt ekstra


Når formen er skranglete og matlysten svikter, er ett av mine triks å satse på mat med smak i, som gjerne er litt "hot". 
Slik som denne superenkle tomatsuppen!

Til 2- 3 personer trenger du:

500 g tomater 
1 stor løk
1,5 spiseskje paprikapulver
5 dl kyllingbuljong
en god "dæsj" ketchup evt litt tomatpurè
olivenolje
1 ts honning
salt
pepper
hvitløspulver

Til servering:
Stekte pølsebiter
Krutonger/ baguetter

Varm opp en god "dæsj" olivenolje. Kutt opp tomater (jeg tar av skinnet først, men det er opp til deg hva du liker) og løk i store biter og ha oppi oljen. La frese noen minutter. Ha så i paprikapulveret og la det frese ytterligere noen minutter. Ha så i kyllingbuljong, ketchup/ tomatpure, honning, hvitløkspulver, salt og pepper.
Kjør suppen jevn med stavmikser og la koke i ca15 min til. 

Vel bekomme!

Klem, Rosa

5 kommentarer:

  1. Nammis!

    Suppe er så godt på denne tiden
    av året. Her bruker vi som regel på
    søndagene å ha suppe...

    NYT!

    Stor klem til deg, snuppelure!

    :)

    SvarSlett
  2. Mmmm, den så god ut;)
    Digg med noe som røsker litt når man ikke er i form;)

    Ha en fin kveld ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  3. Hei!!

    Har fått nett igjen etter å ha vært uten i nesten 2 mnd, og jaggu var det på tide. Håper alt står bra til med deg, og at tomatsuppa (som så knall ut) får formen på vei oppover. Jeg har vært hjemme med minstegutt i dag, han har fått sin første ørebetennelse. Nå pisker regnet på ruta, for 20 minutter siden snødde det. I går hadde vi lyn og torden. Ubestemmelig kan man si... Ble sulten av å se på den tomatsuppa jeg... Må snoke litt i skapet.

    Klem

    SvarSlett
  4. Mmm, heimelaga tomatsuppe er så godt!
    Denne varianten må eg prøve ein gong :)
    Takk for at du deler :)
    Ønsker deg ein fin fredag!
    Klem Helene

    SvarSlett
  5. Så herlig suppen så ut :) jeg har aldri smakt hjemmelaget suppe tror jeg, det må jo forsøkes å lages :D Klem og god helg!

    SvarSlett